S konceptem podnikatelských boardů TAB Board se Viktor Jakoubě, spolumajitel a provozní ředitel společnosti PROCENTRUM Design, poprvé setkal před dvěma lety. Tehdy se však jeho součástí nestal. Čas na to uzrál až v době covidové, v níž nechtěl být na své podnikání sám.

 

„Před oněmi dvěma lety jsme ve firmě řešili otázky týkající se kompetencí, v té době mi tak přišlo zbytečné se něčeho takové účastnit. Musel jsem k tomu, jak se lidově říká, dozrát,“ prozrazuje Viktor s tím, že koronavirová krize během března a dubna firmě, která se zabývá zejména zakázkovým potiskem textilu, s řešením problému ohledně kompetencí v podstatě pomohla.

A právě v té době si Viktor vzpomněl na TAB Board a uvědomil si, že stát se součástí vzájemně se podporujících podnikatelů je skvělý nápad. Ve firmě, jejíž zaměření by se někomu mohlo zdát velmi specifické, totiž řešili stejné problémy, jako všichni podnikatelé. Mezi hlavní témata na zasedáních TAB Board tak nejčastěji rezonovala témata týkající se poklesu zakázek, propouštění a další strategie pro rozvoj firmy. „Členství v TAB Board mi zároveň pomohlo i v komunikaci směrem k bance, získal jsem informace o nejrůznějších možnostech podpor, které bylo možné využít. Prostě jsem najednou na ty všechny problémy nebyl sám. Splnilo se tak to, co jsem od svého členství v TAB Board očekával,“ doplňuje Viktor Jakoubě, který je členem TAB Board v Liberci.

 

Co firma, to téma

Specifikem zasedání TAB Board je, že členové si s sebou přinesou své téma, svůj problém, který momentálně řeší. A díky osvědčeným nápadům a tipům jednotlivých členů, které opravdu vychází z jejich zkušeností, získají odpovědi na svoje otázky a také inspiraci pro řešení konkrétních problémů. Pro Viktora byl ten přínos nejzásadnější právě v období března až června letošního roku. Pravdou totiž je, že koronavirová krize postihla jeho byznys výrazně.

Vzhledem k tomu, že mezi klienty společnosti PROCENTRUM Design patří ve velké míře sportovní kluby, pořadatelé sportovních akcí, festivalů a dalších akcí, byl pokles v objemu zakázek radikální. V té době tak dělali vše co mohli s cílem pomoci a také se zviditelnit. Pro Liberecký kraj, dopravní podnik a další subjekty ušili převážně zdarma, případně za menší poplatek, přes 8000 roušek. Zároveň se spojili i s krizovým štábem Libereckého kraje a Technickou univerzitou v Liberci a začali šít i roušky pro zdravotníky z nanovlákna. A právě při zasedání TAB Boardu dostal od ostatních doporučení, ať všechny tyto své aktivity představí veřejnosti a využije při svých marketingových aktivitách. A tak se taky stalo. Díky tomu, že se o jejich práci dozvědělo více lidí a objevili se například i v televizi, mají dnes tolik zakázek, že navyšují kapacity ve výrobě.

Avšak nešlo jen o řešení jeho vlastních témat. „Dvakrát jsem se přistihl, jak si na zasedání boardu nesu nějaké své téma, které musím řešit, ale odcházím s tím, že mě oslovilo téma někoho jiného a uvědomil jsem si, že právě tuto oblast jsem ještě u nás neřešil. A tak si vlastně převezmu jeho téma a začnu na něm pracovat i u sebe,“ vysvětluje Viktor Jakoubě.

 

A komu by členství v TAB Board doporučil?

„Všem podnikatelům, případně lidem na vedoucích pozicích, kteří se často sami sebe ptají: „Dělám tohle správně?“ „Je to správné rozhodnutí?“ Board určitě nikomu neřekne, co je správné a co ne, ale dodá vám na váš problém jiný pohled, který může někdy velmi pomoci,“ dodává.

 

Zdroj: Newsletter TAB Board CZ 9/2020 | www.tabcz.cz